onsdag 19 oktober 2016

Jul(e)kalender 2016 - Hur har jag missat det här?

Jag måste nog ha varit väldigt frånvarande inför årets julsäsong och helt klart är väl att jag följt med på tok för lite på andra julbloggar. För såhär ouppdaterad får man väl inte vara när vi har skridit långt in i oktober. Nu snackar jag alltså om julkalendrarna på tv. Det var först i gårkväll som jag började undra över vad som sänds på tv i år. Suck, säger väl alla julbloggare och klickar på krysset uppe i högra hörnet. Men alla ni andra, som suckar mer över alla julsaker som kommer tidigare och tidigare till butikerna för varje år, har kanske inte hängt med i timmen och vet vad som komma skall?
 
SVT (Sveriges Television) har sin vana trogen en nyproduktion, nämligen Selmas saga. Den beskrivs som en magisk saga, där en luftskeppsexpedition söka svar på frågan som alla barn ställer sig i jultider: finns tomten? Manus og regi sköts av samma personer som står bakom "Tjuvarnas jul", ifall man gillade den.
 
selmas saga 2016
Bild från svt.se
 
På NRK (Norge) kommer det faktiskt en ny julkalender i år. Det gör det ju inte varje år nämligen. Kalendern i år heter Snøfall och handlar om en magisk resa in i Snøfall där jultomten ska befrias för att hinna rädda julen. Och det riktigt komiska här är att huvudpersonen här också heter... Selma.
Selma vs. Selma, vem tar hem den i år?
 

Image for Snøfall. Julekalender 2016. NRK Super from Norli
Bild från Norli.no


/Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar