måndag 1 december 2014

Jakten på den perfekta ringen - fortsätter

Kris. Redan första december. Ingen julbelysning upphängd i de två stora fönstrena i vardagsrummet. Dessutom de fönster som visas bäst ut mot vägen. Jag har de sista åren prövat mej på olika varianter; tro-hopp-kärlek (staden Jakobstads julbelysning) i det ena fönstret, en svart stjärna i det ena och en vit stor stjärna i det andra fönstret.. I år har jag haft en klar bild av att vi skal ha en julbelysningsring i varje fönster, ni vet en sådan med ledljusslinga runt en metallring. Men problemet är att jag hittar ingen som är tillräckligt tunn, så att den ryms att hänga mellan fönstret och träpersiennen. Vill helst ha möjligt att dra ner persiennen lite grann för att minska insynen.

Alla ringar jag hittills hittat verkar vara av samma tillverkare, men i olika affärer. Rusta, Europris, Åhlèns...En cirkel som är 30 cm i diameter, men alltså alltför tjock.

Ser ju så liten och tunn ut på bilden, men är betydligt tjockare när man ser den live.
 
Var hittar jag så dröm-ringen min? Tips anyone?

/C

2 kommentarer:

  1. Du kan kanske göra en själv? Finns ju massor av billiga led slingor nu för tiden och så kan du göra en ring precis så stor som du vill ha den av naj-tråd (en mjukare, tjockare variant av ståltråd) och sen är det bara att vira runt slingan. Då blir det inte så tjockt :)

    SvaraRadera